2016. április 6., szerda

Alapok

Többen megkerestek már azzal, hogy elkezdenék a hordozást, de nem tudják, hogyan, vagy nem igazán megy a dolog. Ezen felbuzdulva, arra gondoltam, írok egy posztot a kezdetekről.
Az alábbiakban találtok néhány hasznos videót és tanácsot, hogy ne járjatok úgy, mint én az elején sok bénázással, rossz kötésekkel küszködve.

A hordozást szuperül meg lehet tanulni és el lehet kezdeni akár egy Nandu vagy Carolino kendővel, amelyek a legolcsóbbak a magyar piacon, vagy akár egy szuper Little Froggal. Nekem ez a kedvenc olcsó márkám. Tényleg megfizethető, szép és az ár-érték aránya a legjobb, amivel találkoztam.
Ha véletlenül van Nandu tájékoztató füzet a birtokotokban, azt gyorsan süllyesszétek el jó mélyre, és a Nandu youtube videóit sem érdemes segítségül hívni.

Mi így kezdtük - nem követendő példa!  
Korábbi posztom arról, hogy mi hogy indultunk el a hordozás útján: itt olvasható.

Elsőként kezdjük a kendő méretével. Egyelőre maradjunk a hosszú kendőnél, pici babához, elöl hordozáshoz ez a legjobb megoldás, és igazán kényelmes lehet anyának és gyermekének is. És szerintem a legfontosabb kelléke egy hordozós készletnek (főként az elején) a hosszú kendő. De később szót ejtünk majd a karikás kendőkről is.
Méret: ahhoz, hogy a megfelelő kötéseket kényelmesen meg tudjuk csinálni, ki kell választanunk a jó hosszúságú kendőt. Nálunk a favorit a 4,6 m hosszú, 6-os méretű kendő. Ez persze szubjektív, mindenki más adottságokkal rendelkezik, én nagy vagyok (mind vertikálisan, mind horizontálisan :-)). Ezzel a mérettel tudjuk a lehető legtöbb féle kötést megcsinálni. Ha egy anyuka kisebb és vékonyabb, akkor kb. a 4,2 m-es az optimális hossz. De azért ez nem szentírás.

Kenguru kötés

Én annyira nem kedveltem, mert egy kicsit lefogja az anyuka vállát, de ezt egy 4 m hosszú kendővel is meg tudtam csinálni. Amellett úgy tudom, hogy újszülött babáknak ez a legjobb kötés.

Egy német nyelvű videó, ami rendkívül jól szemléltet:

Szintén kenguru kötés, Zselyem Petra hordozás tanácsadó szemléltetésében:

Belül zsebes kötés (FWCC)

Nekem ez nagy kedvenc volt, amíg elöl hordoztam Mesit. Igazán kényelmes, rendkívül jól korrigálható akár hordozás közben is. Ehhez viszont az én méreteimmel szükséges volt már a 4,6 m.

A szegedi Babba Mia tanácsadója, Zsemberyné Mucs Katalin tolmácsolásában:

Örök kedvenc, a Wrap you in love bloggere, a mindig szerethetően morcos holland hurcis anyuka, szintén az elöl zsebes (FWCC) kötést mutatja be (videói angol szövegezéssel segítik a kötés elsajátítását):

Karikás kendő
A karikás kendő nagyon praktikus. Igazán egyszerű használni, könnyű megtanulni a kezelését.
Leginkább csípőn (oldalt) hordozásra szoktuk használni, illetve elöl hordozásra. Lehetséges vele háton is hordozni, de az már profizmust és együttműködő gyereket igényel.
Én eleinte azért szerettem kevésbé, mert féloldalasan terhel, de ahhoz képest egyébként meglepően kényelmes. Totyogó gyerekkel igazi áldás lehet, az anya vegyél fel, anya tegyél le korszakban. 
Nem kell gubancolni, nem kell tekergetni, sem kötözni. Mindössze át kell húzni a kendőt egy pár karikán, és kész is. Persze azért a megfelelő használatát el kell sajátítani.
Megfelelő hossz: karikás kendők általában kb. 150 cm-től 200-210 cm-ig érhetők el. Engem nem zavar, ha a vége a térdemig lóg, így a hosszabb karikásokat preferálom. A sajátjaim 2 m, ill. kb. 1,9 m hosszúak. 1,7 m hosszúval is simán boldogulunk, de jobb szeretem, ha hosszabb a vége.
 
Ehhez itt nézhetsz meg videókat:
Karikás kendő, elöl hordozás (Babba Mia videója)

Karikás kendő, csípőn hordozás

Wrap you in love karikás kendős videói


Végül ne feledkezzünk el arról, hogy ha gyorsan akarjuk megtanulni a fortélyokat, és szakszerű segítséget szeretnénk, akkor hordozási tanácsadóhoz (ht) fordulhatunk. Hordozós klubokban vagy akár az otthonunkban, személyre szabott tanácsadással könnyíthetjük meg a tanulást!

Egyéb hasznosságok a tanuláshoz, tájékozódáshoz:
Facebook: Babahordozás - kérdések és válaszok csoportja
Facebook: Így hordozlak csoport - hordozós élmények, tapasztalatok megosztása
Facebbok: Anonim hordozókendő- és scrapfüggők :D csoport - a hordozás mélyebb bugyraiba vágyóknak, ahol csak úgy özönlenek a szebbnél szebb kendők!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése