2015. október 12., hétfő

Közeleg a tél

Avagy hogy öltözködjünk hurcizáshoz a hidegben.
Nem olyan könnyű a hidegben kimozdulni a lakásból. Sokszor még magunkban, vagy nagyobb gyerekkel sem, nemhogy hurcibabával. Mit adjunk rá? Nem fog fázni? Kimelegszik, bemelegszik és még ragozhatnánk.
A legegyszerűbb poncsó. Leírás a készítéshez: itt.

Akár még gyakorlott hurcisként is nehéz lehet a feladat. A lányom például tavaly télen, 10-11 hónaposan már az öltöztetéstől kiakadt, nem bírta türelemmel a több réteg ruha felvételét. Nemhogy a kendő kötözgetését. Bele is telt legalább egy-két hétbe, mire rájöttem: nyitott erkélyajtó mellett adni fel az utolsó réteget, és kötni a kendőt. És még az is segített, hogy áttértünk a mei tai-ra és a csatosra, annak felvétele gyors volt, én így tudtam kiküszöbölni a nyüglődős elindulásokat.
Szuper hurcikabátokat is lehet kapni, de nekünk ilyen holmink nem volt, így véleményt ezekről nem tudok írni. Viszont azt látatlanban is fontosnak gondolom, ha már az ember beruház egy ilyen drága cuccba, akkor minimum elöl és háti hordozáshoz is alkalmas legyen. Persze millió további apróság is fontos lehet, így érdemes nagyon körülnézni.
De több cég is foglalkozik már meglévő, saját kabát átalakításával is.
NaturBaba kabátjait például nagyon sokan dicsérik és ők átalakítással is foglalkoznak. Én csak hurcit varrattam velük, azalapján megbízhatónak és precíznek találtam őket.  

Sokan viszont nem szeretnének még saját kabát átalakíttatására sem költeni, vagy nincs olyan kabátjuk, amit szívesen átszabatnának. Ilyenkor még apa kabátja vagy polár pulcsija is jó megoldás lehet. Nálunk ez se jöhetett szóba, mert sajna nincs akkora méretkülönbség kettőnk között. 

A telek sem olyan hidegek mostanában, és mi sem vagyunk fázósak, így én végül polár takaróból itthon készített poncsónál (háti hordozáshoz való felvételéről későbbiekben videót készítettem, megnézhető: itt), meg egy nagyon jó, turkált poncsónál maradtam. Főleg az utóbbit szerettem igazán, remek vétel volt, imádtam háti hordozáshoz. Ilyenkor én is plusz egy pulcsit vettem fel, és Mesire is eggyel több réteg felső ruhát adtam. Nekünk ez elég volt.
Egy hidegebb napon például:  
Gyerek - bádi, póló, két pulcsi, harisnyanadrág, zokni (plusz valami jó kis lábmelegítő, ha még nem jár), nadrág. Vagy tuti mellkason/háton is jól melegíti a gyerkőcöt bundás kantáros nadrág.
Anya felső réteg -  póló, két pulcsi. A turkált poncsó elöl gombos, ott azért befúj a szél. Egy szép, hosszú vastag sál viszont melegít és öltöztet is!
Mindkét esetben jól lehet variálni a rétegekkel a hőmérséklet és a vérmérséklet függvényében.

Hordozós poncsó készítésének leírása: itt.

 Egy kicsit más fazonú, de hasonló hordozós poncsó készítésének leírása: itt

Amikor csak a kocsihoz mentünk le, vagy a boltba szaladtunk el, akkor a karikás kendőt simán kabátra kötöttem. Nem kényelmes megoldás, de arra a pár percre pont megfelel. Ebben az esetben nekem az vált be, hogy kabátra kötve nem csavartam hátul a kendőn. Ez számomra kissé megkönnyítette az eligazgatását a vastag réteg ruhán.
És még valami. A gyerek bármilyen sapkát képes leoperálni magáról, legyen az kötős vagy űrhajós, tök mindegy. Akkor is, ha a keze a közös kabát alá van csomagolva. Nekem eddig még sosem sikerült magamnak visszaadnom a sapkát hátibabára. Idén ez talán már másképp lesz. Mesi nagy, magasabban van a feje és én is elég jól belejöttem már a kígyónő-mozgásba. Ha mégsem sikerül, most is biztos mindig fogok találni egy kedves járókelőt, aki segít visszaadni a sapkát a buksira.


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése