2015. november 4., szerda

Tünde kendő

Újabb kéziszövött kendőt próbálhattunk ki az Elf Szövőműhely jóvoltából, amely egészen új a piacon és magyar.
Szerencsére aránylag sokáig időzött nálunk a kendő, így azért volt lehetőségünk alaposabban kipróbálni. Ismét ért minket néhány meglepetés.
Aránylag vastag kendőről lévén szó (280 g/nm), azt gondoltam, hű, de jó nagybabás lesz. Próbálva mégsem ezt éreztem. Ismét beleszólt az összképbe sok más tulajdonság is. A szövése a keresztsávolynak egy általam kevésbé ismert változata, a zikkzakk twill. Ez a szövés típus (mint megtudtam), rugalmasabb anyagot eredményez, mint mondjuk a gyémánt. A fonal, amiből készült, mercerizált pamut, aminek nagyon szépek a színei, fénye, de szintén rugalmasabbá válik tőle a kész kelme. Tizenegynéhány kilónál ez pedig már nyúlást eredményezett huzamosabb viselés során.
Viszont gyakorlatilag újonnan is pihe-puha, ölelős. Ezért is sajnáltam, hogy nem tudtam kisbabával kipróbálni. Valószínűleg egészen máshogy éreztem volna a próbákat.

További érdekesség, hogy a 6-os méret valahogy eltűnt ebben a kendőben. Kb. 460 cm hosszú volt, amiből, ha szűkösen is, de a duplót azért kihozom, ha behúzom a hasam. A tünde kendőből nem jött ki. Széles is, vastag is, és ez valahogy felzabálta az anyagot kötés közben.
Úgyhogy mindent összevetve, minden puhasága ellenére is úgy érzem, ezt most nem nekünk szőtték. De amilyen szép és finom, bizonyára így is megleli a hozzá való mama-baba párost. Arról nem is beszélve, hogy az Elf Szövőműhelynél, nem csak a szövés típusát lehet megválasztani, hanem a felvetést is a megrendelő állíthatja össze úgy, mint a keresztszálak színvilágát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése