2015. július 27., hétfő

Ayajj

Olyan jó, hogy mind mások vagyunk, és kinek, kinek más és más tetszik. Mert itt van ez az igazán szép Aya Sling kendő Hollandiából. Ami nem lopta be magát a szívembe. De valakinek talán épp ez lesz A Kendő.
Furcsa ez a viszonyom a kendőkkel, hiszen amikor elkezdtem, egyáltalán nem értettem, hogy miért kell flancolni mindenféle speciális szövéssel, meg pamut, meg len, meg kender. Veszek én méterárut, az is jó lesz, gondoltam. 
(...)
Aztán sokat és sokfélét próbáltunk. Olcsót és drágát, pamutot meg lenest, jöttek a keresztsávolyok, repkedtek a jacquardok, de még vászonszövöttel is találkoztunk. Kézi szövés, gépi szövés, fel sem tudom sorolni. Viszont egy nagyon fontos dolog ismét bebizonyosodott: sokszor nem csak a márkát fizetem meg. Hanem valamit, valami titkos összetevőt is, amitől jó vele kötni, kényelmes hordozni. Valamit, amitől profinak érzem magam, valamit, ami magabiztosságot ad.
Ez az Aya nekem csinos, igazán csinos, és pont. Egyszerűen nem a mi kendőnk. Pedig a színe és a mintája nagyon tetszik. Annyira jól sikerült, hogy bárhogy köti az ember, jól mutat. Viszont nekem kifejezetten nehéz volt használni, sikerélményt egyáltalán nem adott.
Hogy mást ne mondjak, kötöttem vele egy duplót (karikával, mert persze rövid), és közben igazán odafigyeltem. Éreztem is, hogy milyen frankón tart. De valójában nem tartott frankón. Egyszerűen szétcsúszott. Ez persze nagy részben köszönhető a karikás befejezésnek, mert az annyira sosem lehet stabil, mint a csomó. És erre számítottam is. De sajnos csomóval a sima batyu sem működött nálunk igazán.

Aztán van itt néhány apró dolog, ami engem speciel zavar. De hát, mit csináljak, kendősznob lettem. Ez már tényleg kukacoskodás, csak a teljesség kedvéért említem.
1. Az egyik csapás mellett van egy csúnya szövési hiba, hibás maga a minta is.
2. Kétoldalra van ugyan szegve a kendő, de csak az egyik oldalon van középjelzés. Ez is megnehezíti a használatát.
3. Kifejezetten keskeny. Bár ez lehet, hogy viszonylagos megállapítás, hiszen az utóbbi időben kifejezetten széles (70-80 cm) kendőkkel volt dolgom. 62-63 cm-nek mértem. Én úgy érzem, ettől nehezebben kötöm meg szépen. Ha nem vagyok elég pontos és alapos, sokkal könnyebben csúszik ki a babám popója alól. Márpedig sokszor nem vagyok elég pontos és alapos.
3/a. Vastag is. Ami alapvetően még nem lenne baj, sőt. De úgy, hogy keskeny ÉS vastag, már egészen más a helyzet. Nekem nem tetsző párosítás.
4. Elég nagy rajta a csapás. Nem tudom, hogy ez jó-e vagy sem. A Fidellánál tapasztaltam még ezt, de ott sem szerettem. Ennyivel is rövidebb a kendő. Olyan ez mint egy tetőtéri lakás. Hiába van meg a méret, ha a hasznos tér jóval kisebb.
Ezek a kis apróságok, mind azt érték el, hogy ne szeressek bele az Ayába. Pedig annyira csinos... többet vártam tőle.

Mindezekhez mérten drágának is tartom (6-os méret: 140 EUR). Ennyiért már szépen lehet válogatni a nemzetközi piacon is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése