2015. szeptember 11., péntek

Boszorkányos dolgok

Avagy a kendő, amit nem kell kötni...
...mert az L-es karika úgy megtartja, mintha betonozva lenne. No, nem is épp egy hétköznapi kendőről beszélünk. Nomen est omen - a név kötelez, boszorkányos cucc ez.
Nagyon vártam a Witches Wraps tesztkendőjét, mert már hallottam róla ezt-azt. És végre eljött a nap, amikor megérkezett hozzánk.
Valóban egészen különleges kendőről van szó. Nem adja könnyen magát, akarni kell szeretni.
Amit tudni érdemes róla: a szövése nem a szokványos keresztsávoly vagy jacquard szövés, hanem megerősített atlasz szövés. Rendkívül vastag (380 g/nm), tehát kifejezetten nagybabás, és nem is kezdő kézbe való darab. Viszont tényleg nagyon jól tart.
A tesztkendő mosva, vasalva indult útjára, és Mesivel mi negyedikként próbáltuk. Tehát nem ropogósan érkezett hozzánk, de az az érzésem, hogy fog még engedni a vadságából a használat során.
Színvilága és mintája engem elvarázsolt. 
A kötésekkel azért már küzdöttem kicsit.
A dupló sajnos nálam nem jött ki, mert itt a vastagság már tényleg sok anyagot elemészt. Tettem egy próbát a karikával való befejezésre itthon, de ahhoz sem ért össze megfelelően a két vég, a csapásnak kb. a felét tudtam csak a rögzítéshez használni. És még így is tartott!
Valahogy a batyu sem igazán feküdt most vele, bár én eleve nem igazán szeretek batyuzni.
Tehát meg kellett keresnem a kendőhöz tartozó kötést, mert nagyon meg akartam kedvelni. És meg is lett: a JBC (Jordan's back carry).
A kötés nem sikerült tökéletesre, sőt, a felső réteg hamar lecsúszott, ami általában azt okozza, hogy lejjebb csúszik a kis csomag a hátamon, kényelmetlenné válik, stb. De nem ebben az esetben. Még így is tökéletesen tartott, Mesi egyáltalán nem csúszott le, az egész semmit sem engedett. Pedig csak karikával rögzítettem, nem is csomóval.
A legfelső rétegnek nem a fenék alatt kellett volna mennie, hanem szépen terítve. Sajnos egyáltalán nem sikerült jól a kötés, hamar lecsúszott a felső réteg.

Arra a végeredményre jutottam, hogy a Witches Wraps nagyon szép, ismét egy olyan új magyar márka, ami betölt egy űrt a magyar piacon mindenképp, de szerintem még akár nemzetközileg is befuthat, hiszen ez a kendő vastagság nem mindennapi. Viszont az is tény, hogy a tulajdonságai által biztos, hogy inkább rétegmárka, mint tömegcucc. Az ára is inkább ebbe az irányba mutat, inkább felső-közép kategóriás (magyar viszonylatban természetesen). A 6-os méret ára 38.000 Ft.
Jó volna, ha minden darabhoz járna egy L-es karika, mert a csomózás igen komoly feladat vele. ;-) 
És a későbbiekben várjuk a még a karikás vándort is, ami továbbra is nagyon izgatja a fantáziámat. Egy igazi, toyogóknak való karikás....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése